FYC: Lily Gladstone, Supporting Actress
I could not have predicted that in a movie starring Laura Dern, Kristen Stewart, and Michelle Williams, a performance by relative newcomer Lily Gladstone would leave me the most affected. The best short film of 2016 is the third act of Kelly Reichardt’s Certain Women, in which Jamie (Gladstone), a solitary Montana rancher, falls for Beth, an out-of-town lawyer (Stewart), who is stuck teaching an educational law night class four-hours away from her home in Livingston. Stewart, unsurprisingly, adds another formidable performance to her collection of direct yet remote modern women, but the revelation here is Gladstone, who contributes a sensational breakthrough performance that deserves The Academy’s attention...
One frosty night, after all her horses have been tended to, Jamie, by some combination of loneliness and weeknight boredom, drives into town and casually finds herself sitting at the back of Beth’s dreary classroom. Something about Beth — her cryptic attitude, evident disarray, or jumbled expression — activates Jamie’s desire and sparks a compulsive fervor. Gladstone’s face practically glows while watching Beth lecture about teachers insurance, and when Beth agrees to join her at a diner after class, Gladstone watches her eat with the intensity of me watching Nicole Kidman’s Birth close-up. Gladstone is constantly, quietly strategizing, measuring how much excitement to effuse or decoding signals in Stewart’s preoccupied exchanges. After one evening class, Jamie brings a horse to pick up Beth, like a knight rescuing her princess. The look on Gladstone’s face is so euphoric that it enables us to infer the newness of feeling this moment has spurred. In this scene and in so many others, Reichardt’s brilliant direction confuses the straightforward motives of both characters, but such uncertainty is also the result of Gladstone’s expert emotional modulation, confounding ideas about queer desire and evading the very validity of such claims. Does Jamie “want” Beth in a traditional sense, or might she want to be her? Does she even know what she wants? Is this love or a welcome reprieve from the mundanity of ranching? Would this high-strung lawyer give her any attention under different circumstances?
When Beth suddenly quits the class, Jamie makes the long drive to Beth’s town that same night and searches for her until finally catching her arriving to work the next morning. In a devastating scene, Jamie realizes her investment in Beth is almost completely one-sided. As Beth, previously distracted by work stress, begins to process this near-stranger’s spirited attraction, Jamie swims to the edge of her own desires and is forced to confront a much different outcome than she had imagined. I mention Kidman in Birth because here Gladstone, in a softer register, creates her own radiant portrait of a woman lying to herself, not from the result of some supernatural delusion, but from assuming that attention is attraction. Watching her experience such a blow reminds us of her luminous repression in earlier scenes, but the luminosity has been shattered and the repression only deepened upon Stewart’s clear and unequivocal rejection. Jamie may recuperate from this missed connection, but I myself can think of few characters from 2016 that occupy my thoughts more than this lonely, pining, and finally lovelorn rancher.
In an almost silent performance, Gladstone conveys a level of muted intensity wholly comparable to Liv Ullmann or early Hollywood icon Janet Gaynor. Her knack for carefully expressing a host of emotions through tiny details played across the face would make Julianne Moore proud. Gladstone possesses a strange majesty and remains in complete control of Jamie’s unruly feelings. Her eyes alight like magnetic fields as her voice slips with veiled excitement, signaling immense heartache through careful calibration. Her performance requires us to pay a great deal of attention to the detail and implication laid out across her expressive face, but the final result is a nothing less than a vigorously full-bodied creation.
http://thefilmexperi...ng-actress.html
Я не мог предположить, что в фильме, В ролях Лора Дерн, Кристен Стюарт, Мишель Уильямс, выступление относительный новичок Лили Гладстон оставил бы меня наиболее пострадавших. Лучший короткометражный фильм 2016 года уже третий акт Келли Рейхардт в некоторых женщин, в котором Джейми (Глэдстоун), одинокий Монтана фермера, влюбляется в Бет, из-Из-город адвокат (Стюарт), который застрял преподавания образовательного права ночного класса четырех часах езды от ее дома в Ливингстон. Стюарт, естественно, добавляет еще одну грозную производительность для своей коллекции прямых еще удаленный современных женщин, но откровение здесь Гладстона, который способствует сенсационный прорыв в производительности, что заслуживает внимания Академии...
В одну морозную ночь, после того, как все ее лошади были, как правило, Джейми, некоторые сочетания одиночества и скуки будний вечер, приезжает в город и случайно оказывается сидящим сзади скучных занятиях Бет. Что-то про Бет — ее загадочные отношения, очевидно, беспорядке, перемешаны или выражение — желание активирует Джейми и искры навязчивым пафосом. Лицо гладстон практически светится во время просмотра лекции Бет об учителях страхования, и когда Бет соглашается присоединиться к ней на ужин после занятий, Гладстон наблюдает, как она ест с интенсивностью я наблюдаю рождение Николь Кидман крупным планом. Гладстон постоянно, тихо стратегирования, измеряя сколько восторга истекают или декодирования сигналов в озабоченной бирж Стюарта. После вечерних занятий, Джейми приносит лошадь, чтобы забрать Бет, как рыцарь спасает свою принцессу. Выражение лица Гладстон такой эйфории, что позволяет сделать вывод о новизне чувствовал, что этот момент подстегнул. В этой сцене и во многих других, гениальная режиссура Рейхардт это путает простые мотивы обоих персонажей, но такая неопределенность тоже результат экспертной эмоциональной модуляции Гладстон, путая идеи о queer желание и уклонении от самого действия таких претензий. Джейми “хочу” Бет в традиционном смысле, или может она хочет быть ей? Она знает, чего она хочет? Это любовь или Добро пожаловать отсрочку от суетности скотоводческо? Это возбудимы адвокат дать на нее никакого внимания при разных обстоятельствах?
Когда Бет вдруг выходит из класса, Джейми делает длинный переезд в город Бет в ту же ночь и ищет ее, пока, наконец, поймать ее, прибывающих на работу на следующее утро. В катастрофические происшествия, Джейми понимает, что ее инвестиции в Бет почти полностью односторонним. Как Бет, ранее не отвлекаться на работе стресс, начинает процесс энергичного этой почти чужой привлекательности, Джейми подплывает к краю ее собственных желаний и вынужден противостоять совсем другой результат, чем она представляла. Я упоминаю Кидман родилась, потому что здесь Гладстон, в более мягком регистре, создает свой собственный сияющий портрет женщины, лежа на себя, а не в результате какого-то сверхъестественного бреда, но при условии, что внимание-это влечение. Наблюдая за ее опыт такой удар напоминает нам о ее светящиеся репрессий в ранних сценах, но светимость была разрушена и репрессии только усилили на Стюарта четкий и однозначный отказ. Джейми может выздороветь от этого опоздал на пересадку, но я сам могу придумать несколько персонажей с 2016 года, которые занимают мои мысли больше, чем этот одинокий, тоскующий, и, наконец, влюбленный фермер.
В почти беззвучной производительности, Гладстон характеризует уровень интенсивности приглушенные полностью сопоставимы с Лив Ульман или значок раннего Голливуда Джанет Гейнор. Ее умение внимательно выражая множество эмоций через мельчайшие детали воспроизведены по лицу бы Джулианна Мур гордиться. Гладстон обладает странной величество и сохраняет полный контроль над непокорными чувствами Джейми. Ее глаза сияют, как магнитных полей, так как ее голос скользит с завуалированной волнения, сигнализация огромные страдания путем тщательной калибровки. Ее исполнение требует от нас уделять большое внимание к деталям и последствия, которые располагаются на ее выразительное лицо, но на итоговый результат это никак не меньше, чем энергично полнотелый создания.
Сообщение отредактировал netmouses: 14 января 2017 - 06:04