indiewire.com ‘Birds of Passage’ Directors Got Divorced While Shooting —and Still Made a Masterpiece
Режиссеры Birds of Passage разошлись во время съемок - и все же сделали шедевр
цитата оттуда:
The drama provided a stepping stone for Guerra as he geared up for an even bigger challenge: making his first English-language project. After the initial success for “Embrace of the Serpent,” he rebuffed offers from studios to work on existing properties. “It was definitely unexpected to be receiving offers to do blockbusters for hundreds of millions of dollars,” he said. “I read a lot, but it was difficult to find something that I connected with. If you don’t have that personal connection, you’re simply not going to make it work.”
He finally found it with J.M. Coetzee’s novel “Waiting for the Barbarians,” the tale of a magistrate in an ancient empire contending with rumors that an indigenous people might attack his land. Producer Michael Fitzgerald had been trying to get the project off the ground for years. Guerra recently finished shooting the movie in Europe, with Johnny Depp and Mark Rylance among the stars. “It thought it was going to be more different than it was,” Guerra said of the experience. “But it was a passion project for all of us, so the energy of previous films was here, too.” Nevertheless, he added, “one thing I’ve learned is that no matter how much money you have, it’s never going to be enough. You’re always struggling with time and locations.”
For “Waiting for the Barbarians,” Guerra brought along much of his crew — but not Gallego, who continues to produce a range of international projects from Bogotá, including one idea she wants to direct on her own. She was optimistic about Colombia’s evolving industry. “When we started making our first films, we didn’t have the resources or money,” she said. “I think the industry has grown up very well, but it needs to focus on the evolution of our history.”
Guerra echoed the sentiment. “It’s exciting to go back to who we are, what our culture is, and where it started,” he said. “We have found that the world wants to hear these stories.” Despite their opportunities to make more money and find acclaim around the world, Gallego insisted their intentions were pure. “For me, the impact we’re having is more than awards or numbers,” she said. “It’s about how the film connects with the audience, and how they see a different side of Colombia than the one they knew.”
гугл
Драма стала для Гуэрры ступенькой на пути к решению еще более сложной задачи-созданию своего первого англоязычного проекта. После первоначального успеха "объятий змея", он отклонил предложения от студий работать над существующими объектами. "Было определенно неожиданно получать предложения делать блокбастеры за сотни миллионов долларов", - сказал он. "Я много читал, но было трудно найти что-то, с чем я был связан. Если у вас нет этой личной связи, вы просто не сможете заставить ее работать.”
Наконец, он нашел это в романе Дж. м. Кете "ожидание варваров", рассказе о магистрате в древней империи, борющемся со слухами о том, что коренной народ может напасть на его землю. Продюсер Майкл Фицджеральд годами пытался сдвинуть проект с мертвой точки. Последнее время Гуэрра закончил съемки фильма в Европе, с Джонни Деппом и Марком Райлансом среди звезд. ”Думалось, что будет больше отличаться, чем было ранее", - сказал Гуэрра об этом опыте. “Но это был проект страсти для всех нас, так что энергия предыдущих фильмов тоже была здесь. Тем не менее, добавил он, “я понял одну вещь: независимо от того, сколько у вас денег, их никогда не будет достаточно. Вы всегда боретесь со временем и локациями.”
Для “ожидания варваров” Гуэрра привел с собой большую часть своей команды, но не Гальего, которая продолжает производить ряд международных проектов из Боготы, в том числе одну идею, которую она хочет направить самостоятельно. Она с оптимизмом смотрела на развитие промышленности Колумбии. “Когда мы начали снимать наши первые фильмы, у нас не было ни средств, ни денег”, - сказала она. "Я думаю, что отрасль выросла очень хорошо, но она должна сосредоточиться на эволюции нашей истории.”
Герра повторил мнение. "Очень интересно вернуться к тому, кто мы есть, какова наша культура и где она началась”, - сказал он. “Мы обнаружили, что мир хочет услышать эти истории."Несмотря на их возможности заработать больше денег и получить признание во всем мире, Гальего настаивал на том, что их намерения были чистыми. ” Для меня влияние, которое мы оказываем, больше, чем награды или цифры", - сказала она. “Речь идет о том, как фильм связан со зрителями, и как они видят другую сторону Колумбии, чем та, которую они знали.”
Ciro Guerra and Cristina Gallego
Director Ciro Guerra and his wife, producer Cristina Gallego
Режиссер Cиро Герра и его жена, продюсер Кристина Гальего